tisdag 14 september 2010

Nu har jag varit arrrrrggggg!

Allt har ju sina gränser och igår vad min nåd.
Chefen kommer och fråga om jag jobba som idag jag: - Ja det gör jag går till 21.30.
Chefen: - Ja men vill du ta mitt pass imorgon från kl.6.00, fundera på det
Jag: - Ja
Jag jobbadet vidare sen slutade jag och gick upp och käka frukost 10.30 hade jag pratat med gubben och vi kunde lösa detta. Så jag traska ner för att säga till chefen att jag tar passet imorgon.
Då ser jag på schemat att han satt gamen på det passet istället och jag vart fly förbannad.
Han kom och jag fråga vad han höll på med!
Chefen: - Men du svara inte med en gång!
Jag: - Men du sa att jag kunde fundera!
Chefen. - Men det har ju gått 3 timmar
Jag: - Men varför be du mig fundera om det va så bråttom?
Saken hör till den att 9.40 vad han uppe i fika rummet och då sa han inget och inte jag heller för jag hade inte pratat med gubben än.
Så står jag och prata med en arbetskollega och jag är riktigt arg (händer inte ofta)
Så kom han igen och ska börja prata med mig då sa jag: - Vill inte prata med dig
Chefen: - Men jag har en tid i morgon!
Jag: - Kan inte då har annat bokat!
Jag blev mer förbannad på honom och så vart det massa tjafs om schema och en kort.
Då sa jag att då får ni sätta någon på att göra schema som inte har sett detta förut och inte har tunnelseende.
Chefen: - Det kommer den nya SMC ta tag i
Jag: - Vi kan inte vänta till någon ny chef kommer
Usch det vad nog ingen vacker syn när vi stod där.
När jag väl lämnat huset och åker och hämtar mina grabbar, då ringer han och fråga om jag kan jobba på onsdag.
Jag: - Men jag sa att jag inte kunde.
Chefen: - OK, när syns vi då
Jag: - Imorgon
Chefen: - Nä då är jag i Umeå
Jag: - Då blir det torsdag då
Chefen: - Bra
Hahahahahahahah nu när jag läser vårt samtal så kan jag inget annat än skratta mohhahahahahahahahahha
Nä nu ska jag dricka kaffe och göra mig vacker för arbetet.
Kram på dig ;-D

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

låter väl trisst.....skall du få ny chef igen???
kramisar

Smulan sa...

Ja, stormarknadschef!
Ja det är trist just nu på jobbet.

Tänkte prova en ny portal