söndag 23 november 2008

Svärföräldrar!!!

Nu så är det friskt här....... hoppas det är lugnt ett bra tag.
Idag har vi haft besök, farfar och farmor kom förbi. Barnen tyckte det vad kul, det tyckte jag också på sätt och vis. Men dem vet inte att jag vet mer än vad dem tro .....fan vad det lät invecklat. Så här är e det, jag hörde ett samtal mellan min gubbe och svärfar som han inte vet att jag hört och så JÄVLA mycket groder som flög ur hans mun va inte kul. Jag bara satt och så ut som en fågelholk, saken är ju så att vår äldsta son vill ringa och prata med farfar men det kom aldrig så långt (högtala telefon vad på hela samtalet). Och efter detta har jag inte varit så pigg på att åka och hälsa på dem ca 30 mil bort mitt ut i ingenstans och det kan inte gubben förstå(Detta hände 2007). Vintern 2006 vad vi hos dem och skulle tala om att dem skulle blir farfar och farmor igen, Vi vad ute med barnen och fixa och dona . Det blev kallt för barnen vår son och bonus barnet så jag gick in med dem, ute står gubben hans far och mor och diskutera, dem kommer in efter en bra stund. NU ska vi prata med dig säger dem till mig och jag står som en fågelholk igen. Varför!!!
Då är det svärmor som har sina åsikter om att kvinnans plats är i hemmet och dit och dat och hon hade störtsig på något jag sagt 2005 (snacka om långsynt).
Hon tyckte att jag ställer för höga krav på deras son, då vart jag förbannad och sa till svärmor att hennes son är inte så lätt att leva med då vart hon tyst.

KUL MED SVÄRFÖRÄLRAR!!!!

Inga kommentarer:

Tänkte prova en ny portal